INSTYTUT WYDAWNICZY "PAX" WARSZAWA 1951
wydanie pierwsze

niedziela, 1 stycznia 2012

105. Co to jest Kościół katolicki powszechny?

Kościół katolicki, czyli powszechny, jest to zjednoczenie chrześcijan, którzy pod najwyższą władzą papieża dążą do zbawienia przez wyznawanie tej samej wiary i przyjmowanie tych samych Sakramentów św.
Kościół katolicki jest nadprzyrodzoną i jednocześnie widzialną społecznością chrześcijan, dlatego nazwany jest Mistycznym Ciałem Chrystusa. Jest bowiem Kościół ciałem jako społeczność widzialna i konkretna. Jest Ciałem Chrystusa, bo On jego Twórcą, Głową, Ostoją i Zbawcą. Jest wreszcie ciałem mistycznym, gdyż w sposób nadnaturalny Duch Święty go przenika i zespala.

„Albowiem jak jedno jest ciało, a członków ma wiele i wszystkie członki ciała, chociaż jest ich wiele, przecież jednym są ciałem, tak i Chrystus. Gdyż w jednym Duchu wszyscy są ochrzczeni byliśmy w jedno ciało,… i wszyscy jednym Duchem byliśmy napojeni.” (1 Kor. 12, 12-13)


(Cz. 1, III. 2 Kościół Chrystusowy, s.40)
czytaj dalej

Brak komentarzy: