INSTYTUT WYDAWNICZY "PAX" WARSZAWA 1951
wydanie pierwsze

poniedziałek, 16 marca 2015

329. Kiedy biskupi i kapłani przemieniają chleb i wino w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa?

Biskupi i kapłani przemieniają chleb i wino w Ciało i Krew Jezusa Chrystusa podczas Mszy św., gdy nad chlebem i winem wymawiają słowa Jezusa Chrystusa: "To jest Ciało Moje", "To jest Krew Moja".

***
Biskupi i kapłani dokonują Przeistoczenia chleba i wina na Ołtarzu, dlatego Ciało i Krew Jezusa Chrystusa nazywamy Najśw. Sakramentem Ołtarza.
W Najśw. Sakramencie nawet pod najmniejszą cząsteczką chleba i wina jest obecny Jezus Chrystus żywy z Ciałem i Krwią, z bóstwem i człowieczeństwem swoim. Gdy kapłan łamie Hostię, łamie tylko postać chleba, a nie Ciało Jezusa Chrystusa. Podobnie, gdy kapłan rozdaje Komunię św. wielu ludziom, rozdaje tylko jednego Jezusa. Gdy postacie chleba i wina ulegają zniszczeniu, np. w jakiś czas po przyjęciu Komunii św., przestaje być Jezus pod nimi obecny.

(Cz. 3, II. 4 Tajemnica Przeistoczenia, s.112-113)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

"Raz zastanawiałam się nad sobą, czy nie ma w tym jakiegoś grzesznego przywiązania, że chętnie przebywam z tymi, którzy kierują moją duszą, i z innymi cnotliwymi sługami Bożymi, że ich kocham, że w rozmowie z nimi znajduję dla siebie pociechę. A Pan powiedział mi, że gdyby chory, zagrożony już śmiercią, odzyskawszy zdrowie dzięki staraniom troskliwego lekarza, nie chciał potem okazywać wdzięczności i przywiązania temu swemu wybawicielowi od śmierci, napewno takiego postępku nie nazwałby cnotliwym. Cóż ja bym zrobiła bez pomocy tych pobożnych przyjaciół? Rozmowa z dobrymi szkody nie czyni, byleby tylko moje słowa były rozważne i święte. Nie powinnam więc zaniechać przebywania z nimi. Nic mi to bowiem nie zaszkodzi, owszem, raczej przyniesie pożytek. Bardzo mnie te słowa pocieszyły, bo nieraz, bojąc się zbytniego przywiązania już myślałam o zupełnym zerwaniu tych kontaktów."
św. Teresa od Jezusa "Księga życia" Rozdział 40, pkt 19