INSTYTUT WYDAWNICZY "PAX" WARSZAWA 1951
wydanie pierwsze

sobota, 21 marca 2015

334. W jakim celu odprawia się ofiarę Mszy św.?

Ofiarę Mszy św. odprawia się, aby:
1. Boga uwielbić,
2. Bogu podziękować za odebrane łaski,
3. Boga przebłagać za grzechy,
4. Boga poprosić o potrzebne łaski.

***
Cele te osiągnąć można również przez modlitwę, w sposób jednak mniej doskonały, bo przy Mszy św. sam Jezus Chrystus nie tylko z nami i za nas się modli, ale siebie samego za nas ofiarowuje.

(Cz. 3, II. 4 Msza św., s.115)

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

"W historii wiele osób zastanawiało się, co jest główną przyczyną „sukcesu” Jezusa i „skąd” właściwie bierze się Jego tak wielki wpływ na ludzi, na dzieje.

O „sekrecie” Jezusowego wpływu można by rozprawiać bez końca. Gdyby jednak trzeba dać odpowiedź bardzo zwięzłą, to powiedziałbym, że sekret tak przemożnego wpływania na ludzi i przyciągania tak wielu skrywa się w tym jednym zdaniu: „Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem” (J 15, 9).
To wyznanie miłości złożył Jezus na krótko przed swoją śmiercią. Czas i miejsce świadczą, że nic – ani bliska zdrada Judasza, ani myśl o Ogrójcu i Męce, ani konanie na krzyżu, słowem NIC – nie zdołało zgasić czy przytłumić wielkiej Miłości, która płonęła w Jezusowym Sercu. Manifestował ją zawsze i wszędzie. Wbrew wszelkim siłom anty-miłości. Czynił to na różne sposoby: uzdrawiając chorych, otwierając nauczaniem ludziom Niebo. Precyzyjnie i cudnie wyznał swą Miłość w tym zdaniu: Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem.

Czy zdajemy sobie sprawę z tego, że człowiek wszystkich epok i kultur nie może usłyszeć wyznania miłości bardziej znaczącego i piękniejszego? I że żadne inne wyznanie nie zaafirmuje go tak potężnie i ostatecznie! I czy przeżyliśmy już szok i wstrząs, wywołane przyjęciem Miłości o takiej „skali”? " - ks. Osuch